کد مطلب:153785 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:124

عزاداران حسین مورد توجه فرشتگان و ائمه اند
مسمع كردین از امام صادق علیه السلام روایت می كند كه فرمود: مسمع، تو اهل عراقی آیا به زیارت قبر حسین می روی؟ عرض كردم: نه من مرد مشهوری هستم از اهل بصره كه در نزد ما طرفداران خلیفه زیادند و دشمنان ما از نواصب از اهل قبائل و غیره بسیارند و من ایمن نیستم كه به خلیفه برسانند و مزاحم ما بشوند.

فرمود: آیا متذكر مصائب او می شوید؟ عرض كردم: آری.

فرمود: آیا از ذكر مصائب حسین ناراحتی به شما دست می دهد؟

عرض كردم: آری به خدا چشمانم پر از اشك می شود كه اهل خانه می بینند و از غذا


بازمی مانم.

حضرت فرمود: خدا اشكت را مورد توجه قرار دهد كه تو از جمله كسانی به حساب می آئی كه در مصائب ما جزع می كند و به خوشحالی ما شاد و به حزن ما اندوهناكند، و بدان كه به هنگام مرگ پدرانم نزد تو حضور یابند و سفارش ترا به ملك الموت می كنند و فرشتگان قبل از مردن آنچنان بشارتی به تو می دهند كه چشمانت روشن گردد و علاقه و محبت فرشته مرگ بر تو بیش از علاقه مادر به فرزند است سپس اشك در چشمان مبارك امام حلقه زد و چشمان من هم اشكبار شد.

آنگاه امام صادق (ع) فرمود: مسمع، زمین و آسمان در موقع شهادت امیرالمؤمنین بر ما ترحم نموده و گریستند، و فرشتگان از زمین و آسمان بیشتر بر ما گریستند و از هنگام كشته شدن ما اشك های فرشتگان قطع نشده و كسی بر ما گریه نمی كند مگر آن كه قبل از خارج شدن اشك از چشمش مورد لطف و رحمت خدا قرار می گیرد، اگر یك قطره از آن اشك ها در دوزخ افتد شعله های آتش دوزخ خاموش گردد و از حرارت و سوزندگی بازایستد.

سپس فرمود: كسی كه قلبش برای ما بدرد آید در وقت مردن با دیدن ما خوشحال و فرحناك گردد و خوشحالی او ادامه خواهد داشت تا در نزد حوض كوثر به ما ملحق شود، و حوض كوثر هم با ورود دوستان ما خوشحال خواهد شد... [1] .


[1] بحار ج 44/ ص 289.